Analýza a návrh eshopu

Proč je důležité mít plán?

Chystáte-li se pořizovat eshop na míru, měli byste mít zcela jasno, jak bude vypadat. Může se Vám zdát, že jde o triviální předpoklad, ale často tomu tak není. Někdy se rozcházejí očekávání již uvnitř firmy zadavatele.  Nesoulad mezi tím, jak vidí rozsah řešení dodavatel a jak  zadavatel, bývá téměř pravidlem. V podstatě se není čemu divit, neboť zadání sestavené na pár stránek s odkazy na příklady z jiných eshopů, dodavatel i zákazník vnímá jinak. Komunikace při výběru dodavatele, musí být přesná do všech detailů.

Aby nedošlo k:

  • navýšení ceny řešení
  • neuspokojení Vašich původních očekávání  ze 100%
  • narušení  vztahu s Vaším partnerem již v úvodu víceleté spolupráce

je vhodné podrobné analýzy a návrhu eshopu. Průměrná cena zakázky pro eshop na míru se pohybuje od 200.000,- výše a mít investici v této výši rozpoložkovanou, detailně specifikovanou a „pevně v rukou“ je nezbytné.

Kromě „ochranných“ existují i pozitivní důvody, proč analýzu a návrh eshopu nepodcenit. Hlavní 4 důvody proč dělat analýzu a návrh eshopu si můžete přečíst zde.

Možná váháte, zda je pro Vás analýza a návrh nezbytná. Mít detailní plán chystané investice je užitečné vždy, ale existují samozřejmě situace, kdy se lze bez nich obejít.

Kdy analýzu a návrh eshopu nepotřebujete?

  • Pokud se chystáte pořídit eshop za měsíční pronájem, tzv. krabicové řešení. V tomto případě nejsou analýza a návrh eshopu použitelné. Krabicová řešení nabízejí předdefinovanou neměnnou množinu funkcí a individuální návrh by Vám byl stejně k ničemu. Ovšem můžeme Vám pomoci s výběrem krabicové platformy 🙂
  • Pokud plánujete investici do eshopu v řádu prvních desítek tisíc. I v tomto případě se bez analýzy obejdete. Většinu rozpočtu byste obětovali návrhu eshopu a na samotné programování by Vám mnoho nezbylo. Nízký rozpočet většinou ani nevytváří prostor pro komplexní řešení přímo na míru.

Kdy byste naopak analýzu a návrh eshopu neměli rozhodně opomenout?

  • pokud je Váš eshop plánován s rozpočtem přes 150.000,- Kč
  • pokud plánujete vypsat výběové řízení na dodavatele
  • pokud bude Váš eshop napojen na interní ERP systém
  • pokud bude Váš eshop integrovat data z více zdrojů
  • pokud sami cítite složitost Vašich business procesů, které bude muset eshop reflektovat
  • pokud zkrátka chcete mít řešení šité přímo pro Vás…

Jak analýza a návrh probíhá?

Profesionálně a v úzké spolupráci s Vámi. Analýzám e-commerce prostředí se věnujeme od roku 2010 a jejich realizace se počítají na desítky. Každá analýza je sice svým způsobem unikátní, ale „jízdní řád“ mají shodný:

  1. vstupní konzultacea příprava na anlýzu
  2. analýzaformou osobní schůzky
  3. zpracováníVašich potřeb do návrhu eshopu
  4. společné ladění a připomínkovánínávrhu
  5. finalizace a předánívýstupního dokumentu

Doba celkové realizace se pohybuje mezi 10 až 25 pracovními dny. Pokud Vás zajímá detailněji, jak probíhá analýza eshopu a co se v rámci jednotlivých etap děje, čtěte zde.

Co je výstupem analýzy a návrhu?

Snažíme se Vám vyjít vždy vstříc, takže požadovaný výstup je možné domluvit v rámci přípravy na analýzu individuálně. Tak aby vyhovoval Vašemu zadání a následnému použití, např ve výběrovém řízení. Standardně je analýza předávána formou:

  • dvě tisková vyhotovení technické dokumentace (dokument má 30 až 100 stran podle rozsahu řešení)
  • dvě elektronická vyhotovení – DOCX a PDF verze technické dokumentace na FlashDisku + elektronickou poštou
  • v případě, že byly sjednány skicy nebo wireframes jsou uloženy v png nebo html podobě na FlashDisku a jsou Vám k dispozici také na našem hostingu na neveřejné adrese po dobu 12 měsíců od předání díla

Kolik analýza a návrh stojí?

Cena analýzy a návrhu eshopu začíná na 20.000,- Kč a je kalkulována po přípravě na analýzu individuálně dle plánovaného rozsahu. Obvykle se pohybuje v rozsahu 10 až 15% z rozpočtu projektu. Pro bližší informace nás kontaktujte. Zpřesněný odhad Vám rádi sdělíme po telefonu nebo mailem a přesnou cenu určíme po nezávazné bezplatné schůzce tzv. přípravě na analýzu.

Uvažujete o spolupráci a potřebujete více informací?

Nejjednodušší je zvednout telefon a zavolat nám, rádi Vás uslyšíme. Pokud nemáte úplnou představu o některém z technických detailů analýz a návrhů eshopu, volejte Petra Dvořáka na – 606 072 255.

Můžete také poslat email se svými dotazy nebo rovnou rámcovými požadavky na adresy petr.dvorak@sharcs.cz nebo vaclav.vojtovic@sharcs.cz a my se Vám v krátké době ozveme zpět.